4 września 2023
OGŁOSZENIE o naborze na stanowisko referent w PCPR w Mrągowie 2023 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie ogłasza nabór na wolne stanowisko referenta
Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo
tel.: 89 741 33 60
e-mail: pcpr@powiat.mragowo.pl
Określenie stanowiska:
stanowisko urzędnicze – Referent stanowisko ds. osób niepełnosprawnych
I. Wymagania kwalifikacyjne kandydatów:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz.530),
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
- posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień z zakresu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j.: Dz. U. Z 2023 r. Poz. 100 z późn. zm.),
- wiedza z zakresu zasad funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządu terytorialnego,
- znajomość procedur administracyjnych i przepisów wynikających z Kodeksu postępowania administracyjnego,
- umiejętność obsługi komputera m.in. pakiet MS Office – Word, Excel oraz urządzeń biurowych,
- umiejętność kształtowania relacji międzyludzkich, analityczne podejście do problemu, umiejętność działań interdyscyplinarnych i w warunkach stresu,
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów,
- umiejętność obiektywnego podejmowania decyzji, organizowanie pracy własnej,
- mile widziane/preferowane:
- preferowane kierunki wykształcenia: administracja, finanse i rachunkowość, ekonomia,
- ukończenie szkoleń, kursów czy kierunków kształcenia w zakresie środków PFRON lub osób niepełnosprawnych, obsługi systemu SOW.
- doświadczenie zawodowe w zakresie pracy w administracji publicznej,
- Cechy osobowościowe kandydata:
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- umiejętność profesjonalnej obsługi klienta, w tym zachowania bezstronności w kontaktach z klientem PCPR,
- kreatywność, samodzielność, komunikatywność,
- odpowiedzialność, obowiązkowość, systematyczność, kultura osobista,
- chęć doskonalenia zawodowego w różnych formach.
II. Główne obowiązki wykonywane na stanowisku:
- prowadzenie całokształtu spraw (m.in. przyjmowanie wniosków, obsługa klienta, weryfikacja i rozpatrywanie wniosków, sporządzanie pism, umów, przygotowywanie dyspozycji wypłat udzielonych dofinansowań) związanych z dofinansowaniem ze środków PFRON do likwidacji barier architektonicznych, technicznych, w komunikowaniu się oraz imprez sportowych, kulturalnych i rekreacyjnych,
- realizacja „Programu wyrównywania różnic między regionami III”,
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
- współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
- współpraca w zakresie realizowanych spraw z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych oraz instytucjami samorządu powiatowego i gminnego,
- przygotowywanie danych do kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań z udzielonych dofinansowań ze środków PFRON,
- sporządzanie okresowych informacji i raportów z zakresu wykonywanych zadań dla potrzeb organów powiatu, Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych,
- opracowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu dot. środków PFRON,
- opracowywanie zasad i procedur przyznawania dofinansowań ze środków PFRON,
- udział w pracach związanych z opracowywaniem i realizacją programów na rzecz osób niepełnosprawnych w tym: Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, Powiatowego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych, programów i projektów skierowanych do osób niepełnosprawnych,
- udzielnie informacji dla osób niepełnosprawnych, w szczególności na temat ulg, uprawnień i obowiązujących przepisów prawnych z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz możliwości dofinansowania potrzeb osób niepełnosprawnych z programów celowych, PFRON oraz innych,
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację zadań, w tym środków PFRON.
III. Warunki pracy:
- praca jednozmianowa, w pełnym wymiarze czasu pracy, tj. 40 godzin tygodniowo, 8 godzin dziennie.
- miejsce pracy: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo oraz praca w środowisku na terenie powiatu mrągowskiego,
- praca w warunkach biurowych przy użyciu komputera powyżej 4 godzin w ciągu dnia, sporadyczna praca w środowisku (zawieranie umów, wizja lokalna przy likwidacji barier architektonicznych i technicznych w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej),
- nie występują bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy w biurze, dostęp do budynku oraz pomieszczeń biurowych dostosowany jest do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
IV. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
Na podstawie art. 13 ust.2 pkt 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekracza 6% - tj. 11,8
V. Wymagane dokumenty/oświadczenia:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załączonego wzoru),
- życiorys zawodowy - CV (z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej), zawierający zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w aplikacji zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (t.j.: Dz. U. z 2019 r. Poz. 1781),
- list motywacyjny, uwzględniający w treści wymagania dodatkowe na stanowisku,
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadane: wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy, opatrzone datą,
- Własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata złożone pod odpowiedzialnością karną, zgodnie z art. 233 §1 Kodeksu karnego:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- o braku skazania prawomocnym wyrokiem sadu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na przedmiotowym stanowisku,
- klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załączonego wzoru),
- Użyte w tekście sformułowanie „potwierdzone za zgodność z oryginałem” oznacza potwierdzenie dokumentów przez kandydata ubiegającego się o zatrudnienie własnoręcznym podpisem.
- Każdy przedłożony dokument musi być własnoręcznie podpisany przez kandydata imieniem i nazwiskiem.
W przypadku zatrudnienia kandydata będzie obowiązany przedłożyć oryginalne dokumenty do wglądu.
VI. Inne informacje:
- Przedłożenie dokumentów aplikacyjnych niespełniających wymagań określonych w treści ogłoszenia skutkuje ich odrzuceniem, jako niespełniających wymagań formalnych, bez wzywania kandydata do uzupełnienia oferty.
- Osoby, które spełniają wymagania formalne przejdą do drugiego etapu naboru, którym będzie test i rozmowa kwalifikacyjna. O terminie i miejscu ich przeprowadzenia osoby te zostaną zawiadomione indywidualnie.
- Kandydat, który zostanie zatrudniony, podejmie pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, będzie zobowiązany do odbycia służby przygotowawczej zakończonej egzaminem. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż trzy miesiące i kończy się egzaminem pisemnym składanym przed komisją egzaminacyjną. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami wymienionymi w punkcie 5, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
- Osoby zainteresowane udziałem w naborze proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w zaklejonej kopercie (z adresem zwrotnym) z dopiskiem – „Nabór na stanowisko referent PFRON” – w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie w terminie do dnia 15 września 2023 r. do godziny 15:30 lub przesłanie za pośrednictwem poczty/ firmy kurierskiej na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo.
- Za datę złożenia dokumentów uważa się dzień ich wpływu do PCPR. Aplikacje, które wpłyną po terminie określonym wyżej nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (www.bip.pcpr.powiat.mragowo.pl) oraz na tablicy informacyjnej PCPR.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania konkursowego na każdym z jego etapów.
Metryczka
Wytworzono: | 2024-12-13 09:54 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2023-09-04 09:54 | przez: Arkadiusz Cienki |
Podmiot udostępniający: | Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie | |
Odwiedziny: | 48 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.