16 maja 2025
OGŁOSZENIE o naborze na wolne stanowisko referent w PCPR w Mrągowie 2025 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze, tj.: stanowisko referent w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie.
Miejsce wykonywania pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo.
I. Wymagania dotyczące stanowiska:
- niezbędne:
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe,
- nieposzlakowana opinia.
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
- posiadanie prawa jazdy kat. B.
- dodatkowe:
- znajomość zagadnień z zakresu:
- Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 maja 2003 r. w sprawie algorytmu przekazywania środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych samorządom wojewódzkim i powiatowym,
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
- Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych,
- Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego,
- Ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
- dobra znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office – Word, Excel,) oraz urządzeń biurowych,
- umiejętność obsługi powszechnie używanych aplikacji biurowych,
- umiejętność kształtowania relacji międzyludzkich, analityczne podejście do problemu, umiejętność działań interdyscyplinarnych i w warunkach stresu,
- znajomość zagadnień z zakresu:
- mile widziane/preferowane:
- preferowane kierunki wykształcenia: administracja, rachunkowość, ekonomia, bankowość,
- wiedza i doświadczenie w zakresie dokumentów programowych i wytycznych dotyczących realizacji programów Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i obsługi systemu SOW,
- doświadczenie zawodowe w zakresie pracy w administracji publicznej,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- umiejętność profesjonalnej obsługi klienta,
- kreatywność, samodzielność, komunikatywność,
- chęć doskonalenia zawodowego w różnych formach.
II. Główne obowiązki wykonywane na stanowisku:
- Realizacja zadań z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i przestrzegania praw osób niepełnosprawnych.
- Przyjmowanie, weryfikacja i rozliczanie wniosków osób niepełnosprawnych ubiegających się o przyznanie dofinansowania do likwidacji barier funkcjonalnych (architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się) oraz dofinasowań sportu, kultury rekreacji i turystyki, usług tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika osoby niepełnosprawnej.
- Przyjmowanie, rozpatrywanie i przygotowywanie do realizacji wniosków o przyznanie dofinansowania w ramach „ Programu wyrównywania różnic między regionami”.
- Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie wydatkowania środków PFRON na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych.
- Organizowanie posiedzeń Społecznej Powiatowej Rady do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz obsługa administracyjna Rady.
- Współpraca z samorządem lokalnym oraz organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w celu wdrażania programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych oraz przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków niepełnosprawności.
- Opracowywanie i przedstawianie planów, zadań, informacji i sprawozdań z prowadzonej działalności oraz udostępnianie ich na potrzeby samorządów powiatowego, wojewódzkiego oraz PFRON.
- Opracowywanie i przygotowywanie wniosków dotyczących potrzeb finansowych w zakresie wykonywanych zadań oraz zasad i procedur przyznawania dofinasowań ze środków PFRON.
- Udział w pracach związanych z opracowywaniem, realizacją i monitorowaniem programów, w tym: Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, Powiatowego Programu Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami oraz programów i projektów skierowanych do osób niepełnosprawnych.
- Informowanie osób niepełnosprawnych o ich prawach i uprawnieniach, możliwościach korzystania ze środków PFRON oraz programach na rzecz osób niepełnosprawnych.
- Doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu w zakresie prowadzonych spraw.
- Administrowanie strony BIP, strony internetowej PCPR oraz portalu społecznościowego Facebook Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie.
- Prowadzenie postępowań egzekucyjnych należności z tytułu odpłatności rodziców za pobyt ich dzieci w pieczy zastępczej i wydatków na świadczenia pomocy społecznej oraz nienależnie pobranych świadczeń.
- Współprowadzenie windykacji należności w zakresie opłat rodziców za pobyt ich dzieci w pieczy zastępczej oraz nienależnie pobranych świadczeń.
III. Warunki pracy:
Praca jednozmianowa, w pełnym wymiarze czasu pracy, tj. 40 godzin tygodniowo, 8 godzin dziennie. Praca w warunkach biurowych. Stanowisko pracy wyposażone w komputer oraz urządzenia biurowe (drukarka, kserokopiarka, telefon, scaner, niszczarka do dokumentów).
Nie występują bariery architektoniczne w dotarciu do pomieszczeń biurowych.
Składnica akt znajduje się w piwnicy budynku niedostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
IV. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie,
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi mniej niż 6%.
V. Wymagane dokumenty/oświadczenia:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (według załączonego wzoru)
- życiorys zawodowy - CV (z uwzględnieniem przebiegu kariery zawodowej),
- list motywacyjny, uwzględniający w treści wymagania dodatkowe na stanowisku,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów poświadczających staż pracy,
- kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie, iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- kserokopie referencji lub opinii (jeżeli takowe oferent posiada),
- oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy na wskazanym stanowisku,
- klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy (według załączonego wzoru),
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną i oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Każdy przedłożony dokument musi być własnoręcznie podpisany przez kandydata imieniem i nazwiskiem.
Kopie składanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata jego czytelnym podpisem i opatrzone datą.
W przypadku zatrudnienia kandydata będzie on obowiązany przedłożyć oryginalne dokumenty do wglądu.
VI. Inne informacje:
- Przedłożenie oferty niespełniającej wymagań określonych w treści ogłoszenia skutkuje jej odrzuceniem, jako niespełniającej wymagań formalnych, bez wzywania kandydata do uzupełnienia oferty.
- Osoby, które spełniają wymagania formalne przejdą do drugiego etapu naboru, którym będzie test i rozmowa kwalifikacyjna. O terminie i miejscu ich przeprowadzenia osoby te zostaną zawiadomione indywidualnie.
- Kandydat, który zostanie zatrudniony, podejmie pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, będzie zobowiązany do odbycia służby przygotowawczej zakończonej egzaminem. Służba przygotowawcza trwa nie dłużej niż trzy miesiące i kończy się egzaminem pisemnym składanym przed komisją egzaminacyjną. Pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami wymienionymi w punkcie 5, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Osoby zainteresowane udziałem w naborze proszone są o składanie dokumentów aplikacyjnych w zaklejonej kopercie (z adresem zwrotnym) z dopiskiem – „Nabór na stanowisko referent PFRON” – w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie w terminie do dnia 20 czerwca 2025 r. do godziny 15:30 lub przesłanie za pośrednictwem poczty/ firmy kurierskiej na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Warszawska 53, 11-700 Mrągowo.
Za datę złożenia dokumentów uważa się dzień ich wpływu do PCPR. Aplikacje, które wpłyną po terminie określonym wyżej nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie (www.bip.pcpr.powiat.mragowo.pl) oraz na tablicy informacyjnej PCPR.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania konkursowego na każdym z jego etapów.
Metryczka
Wytworzono: | 2025-05-16 15:15 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2025-05-16 15:28 | przez: Arkadiusz Cienki |
Podmiot udostępniający: | Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie | |
Odwiedziny: | 29 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.